משלוח חינם ברכישה מעל 300 ש״ח

איך הופכים צמח קשיח כמו פלדה למצעים רכים כמו ענן? הנה הסבר

פורסם ע"י nooma bamboo בתאריך

ייצור בדים אקולוגיים מעשב הבמבוק

אם תהיתם כיצד הופך עשב הבמבוק הגס והקשיח לבד מפנק ונעים למגע, אז המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם.

 

 

ישנם ארבעה שלבים בייצור בדי במבוק טבעיים

 

  • שלב 1: הצמיחה של צמח במבוק אורכת בין שנתיים עד ארבע שנים בהתאם לגודל הסופי הרצוי. בממוצע לוקח 3 שנים מרגע קצירתו של עשב הבמבוק ועד שהוא חוזר לגודלו הרצוי לקצירה הבאה. כאשר קוצרים את הצמח חשוב לעשות זאת בצורה מדוייקת ונקיה, כך נאפשר לצמח לגדול שוב בצורה בריאה. לאחר הקצירה מועבר עשב הבמבוק למפעלים סמוכים למטע הגידול, קוצצים אותם ומשלחים הלאה לשלב הבא.
  • שלב 2: בשלב זה עשב הבמבוק עובר טחינה ולאחר מכן השריה בנוזל כימי מיוחד המרכך את הסיבים. חשוב מאוד שתהליך זה יעשה בהתאם לתקן הבינלאומי של יצור טקסטיל. כך שהתהליך יישאר אקולוגי, ללא חשש לזיהום של האדמה ומי תהום וללא סכנה של הימצאות כימיקלים במוצר הסופי. בסיום ההשריה אנו מקבלים עיסה שדומה במהותה לכותנה רטובה. במידה ורוצים להוסיף צבע לבד הסופי, זהו השלב הנכון לעשות זאת, שכן בשלב זה הצבע יחדור לתוך עומק הסיבים ויחזיק מעמד לאורך שנים.
  • שלב 3: זהו שלב ייבוש הסיבים. אם צבענו את הסיבים, חשוב לחכות שהצבע יתייבש לחלוטין יחד עם סיבי הבמבוק. לאחר ייבוש מוחלט של הבמבוק, ניתן להבחין כי משקל הסיבים פחת משמעותית על אף שנפחם לא פחת בהתאם וזאת מכיוון שנותר אוויר כלוא בתוך הסיבים. זהו למעשה הסוד למרבית היתרונות של בד הבמבוק.
  • שלב 4: השלב האחרון הוא שלב אריגת הבד, ממש כמו כותנה, גם את סיבי הבמבוק אפשר לארוג בשיטות שונות, למשל פרקל או סאטן, ובצפיפות שונה. בחירה באריגה כסאטן (4 חוטים על חוט אחד) מבטיחה בד חזק ועמיד ומעט מבריק למראה יוקרתי, וצפיפות גבוהה של 400 חוטים לאינטש, מבטיחה בד נעים ומפנק למגע בעל יכולת ספיחת נוזלים גבוהה מצד אחד ויכולת נידוף נוזלים מצד שני.

 

חשוב להדגיש, במהלך הפיכת עשב הבמבוק לבד הנעים והמפנק שאנחנו מכירים, יש שימוש בכימיקלים שונים. במטרה לשמור על הסביבה וגם על בריאות המשתמשים, במפעל שלנו, שהינו בעל תקן OEKO-TEX®, משתמשים בשיטה ייחודית אשר מבטיחה שלא תהיה זליגה של הכימיקלים לסביבה, מצד אחד, ושלא ישארו שרידים של הכימיקלים על המוצר הסופי מצד שני, בתום התהליך, נאספים הכימיקלים, מסוננים ונעשה בהם שימוש חוזר, כך שכל התהליך האקולוגי נשמר עד סוף הייצור.

 

לסיכום:

עשב הבמבוק הקשיח הופך באמצעות תהליך חדשני, בטוח ואקולוגי, לבד נעים למגע ובעל תכונות ההופכות אותו לבחירה הטובה ביותר לכל מי שאוהב לישון ובעיקר לאנשים בעלי רגישויות, פעוטות ובכלל לכל מי שמחפש להתפנק תוך כדי שמירה על הסביבה.

נומה גאה להציע ללקוחותיה מצעי במבוק באריגת סאטן ובצפיפות חוטים של 400 חוטים לאינטש, מצעים שנבחרו בקפידה, בכדי שתוכלו להרגיש כל יום בחופשה מבלי לצאת מהבית.


שתף את הפוסט



← הפוסט הקודם הפוסט הבא →


אין תגובות

השאר תגובה

שים לב, תגובות חייבות להיות מאושרות לפני שיפורסמו.